duminică, 7 decembrie 2008

Da-ti-mi banii ori vedeti voi afara!

Lyon. Centru. Cumparasem un Saint Nicolas (un produs de patiserie in forma de omulet) si ne indreptam furtunos spre Fnac. Marea librarie.
Eram 3: eu, Magda si Alex.

O iau mai in fata. Aud vag cum un tip ii da un ziar Magdei, apoi insista sa ii dea niste bani. Totul in franceza. Magda ii da ziarul inapoi.
Intram in librarie. Tipul dupa noi. Era maruntel, brunet, cu haine curate. O tot tinea cu : "s'il vous plait, s'il vous plait"..
Ma enervez si ii spun Magdei: Ce tot vrea asta?

Nu apuca sa imi raspunda ca aud de la tipul maruntel: "Aa, sunteti romance! Da-ti-mi banii pe ziar!"
Eu: Ce ziar mai baiatule?
Tipul maruntel: I-am dat domnisoarei un ziar (arata spre Magda) si nu mi-a dat banii pe el.
Magda: Nu am luat niciun ziar de la tine..
Tipul maruntel: Hai da-ti-mi banii..
Eu: Tu nu vezi ca nu avem niciun ziar? Poate i-ai dat altcuiva..
Tipul maruntel: Ah, deci nu-mi dati.. Lasa ca va prind eu afara, ca suntem mai multi si vedeti voi! Vedeti voi afara!

Ne-am tot invartit prin librarie, doar-doar o pleca tipul maruntel. Am gasit-o pe Claire Castillon, am cumparat-o, am mai bajbait pe acolo si ne-am indreptat spre iesire. Tipul maruntel era tot la intrare cu teancul de ziare in mana. Pana la urma ne-am strecurat si am luat-o intr-o semi-fuga inspre partea opusa.
Si asta a fost.
Ah, am uitat sa spun ca ziarul era unul care se distribuia gratuit.

4 comentarii:

Anonim spunea...

De ce nu ati facut o sesizare la paza din librarie, sau la cineva? De ce sa fugiti?.. .Sa fuga el!

rux spunea...

era evident ca ziarul trebuia sa fie unul moka :P

Cinnamon spunea...

ahh, da, in stilul aurolacilor de la metrou Unirii care insista sa-ti vanda SapteSeri.. :D

Alex T. spunea...

era mai tare sa povestesti cum am facut noi cunostinta cu controlorii din lyon. accord commercial :D