vineri, 13 februarie 2009

Putin dupa 89

Am facut un spectacol-exercitiu pentru Miercurea Lejera la Centrul National al Dansului.
S-a numit "Putin dupa 89" si a fost un colaj cu proiectii video, muzica, jocuri.
Adica: Sandy Bell, Testoasele Ninja, Captain Planet, Antante dizemane pe, Tuberman, Tara tara vrem ostasi, Lambada, Macarena, Ratele si Vanatorii, Baba oarba, Cornete, Guma Turbo.

L-am pregatit intr-o zi, am alergat cu Cili toata ziua prin oras ca cautam teava pentru tuberman, am gasit una de vreo 2-3 metri, am umblat cu ea pe strada, lumea se uita ciudat la noi, am dat peste o fetita venita sa cumpere 7 paini si 1 ceapa care se facea ca citeste de pe lista, dar de fapt tinea lista invers si vanzatoarea s-a prins intr-un final ca nu stie sa citeasca pentru ca de fapt pe lista erau trecute 10 cepe, am aruncat cu cornete in cladiri inalte, am tipat pe strada cu Alexandra N si Alexandra D, un pusti care era cu taica-su pe strada a tipat si el cu noi, apoi am ras cu totii, m-am imprietenit cu un muncitor revoltat ca doamnele de la magazin nu ne dau restul, dar daca tie iti lipseste un leu de exemplu nu poti cumpara pe datorie.

Adica putin mai in detaliu:
Am ajuns la un magazin din spate de la Universitate, moarta de foame. Mi-am cumparat o punga de covrigei picanti si o apa plata, in total 3,6 lei. Am dat una de 5 lei si mi-a cerut 1 ban.

Nu imi gaseam portofelul de marunt si tanti aia ma tot grabea ca s-a facut coada in spatele meu. Si cineva din spate a dat 1 leu pentru mine (era acest muncitor) chestie care m-a impresionat, mai ales ca sunt obisnuita sa dau peste tot felul de dubiosi.

Si mi-am gasit portofelul cu marunti si i-am inapoiat 1 ban. Si cand sa ies mi-a urat "O zi frumoasa"(de obicei asta e vorba mea)

Si am plecat zambind din magazin.
Muncitorul(in salopeta galbena) m-a prins din urma si a inceput sa imi spuna:(de apreciat continutul nu forma)
- Da domnisoara ca asa e ele, pentru 1 leu nu iti dau ce vrei sa cumperi..da ele? Ele nici macar nu iti dau restul inapoi!! De cate ori nu le-am lasat io cate 2-3 bani..si sa vezi ca intr-o zi imi mai trebuiau mie 4 bani sa cumpar ceva si nu aveam. Si oricum ma stia doamna si i-am zis doamna, vi-i aduc imediat, chiar nu mai am la mine. Ei si pana la urma mi-a dat asa, da greu...si m-am intors dupa 10 minute. Da io ii mai lasasem ei si alta data cate 1 ban, cate 2 bani..deci putea sa lase de la ea ca de atata timp s-au tot strans. Da iti zic, m-am intors dupa10 minute cu banii si nu i-a venit sa creada. Ea credeam ca nu ma mai intorc. Am fost domn, am zis ce? stau eu in astia 4 bani? Da ele nu da restul niciodata, le-am urmarit eu...Face de exemplu 28, iti da restu la 30.
In timpul asta eu il aprobam (pe bune ca avea dreptate) dar nu am vrut sa il intrerup.
Am ajuns la o rascruce. El mergea in stanga, eu in dreapta.
El: Bine domnisoara, la revedere, mi-a parut bine!
Eu: O zi bunaaa, la revedere..

Si am mers mai departe zambind.
Am desfacut punga de covrigi picanti si ma indreptam spre Carturesti. Si un tip mai brunetel trece pe langa mine, isi scoate o casca din ureche si imi spune: Pofta buna!
Eu ma uit la el si nu imi vine sa cred, asa ca nu zic nimic.
Ma depaseste, se intoarce si zice iar: Pofta buna!
Multumesc, multumesc ii zic.

Da, mai exista si oameni-oameni. nedubiosi. care iti fac ziua mai frumoasa doar printr-un detaliu de genul celor de mai sus.

Si asa, ca epilog, despre "Putin dupa 89" la radio: (material realizat de Diana Joicaliuc)

6 comentarii:

Anonim spunea...

a fost foarte tare piesa, ti-am spus. :D si cand am intrat si eu in joc, chiar m-am simtit pentru cateva minute ca atunci, prin '90...
merci, buh :X

Anonim spunea...

mi-ar placea sa nu imi mai spui alexandra n...merge si alex n...;)

Andreea Verde spunea...

deci alexandra neagu, te rog frumos!pai zau asa..

Anonim spunea...

eu sunt incult... si nu vreau sa-mi dau cu parerea in legatura cu cum a fost si cum ar trebui sa fie sau ceva...de placut mi-a placut nu stiu daca din cauza esentei sau din cauza ca erau niste oameni tari pacolo...
dupa 3 astfel de chestii o sa zic si eu cum vad lucrurile

uhm cat despre restul zilei ... se pare ca te-ai distrat...tipu ala e un fel de gigi becali al clasei muncitoare gen nu stau eu in 2 lei, nu ma trag eu de sireturi cu toate precupetzele ..dar are si ceva nobil in el... poate un fel de gigi becali combinat cu proful galant..stai ca ating un subiect delicat scuze:))))

Lucian spunea...

esti sigura ca nu erai in zona crepusculara? :)

Andreea Verde spunea...

depinde ce intelegi prin zona crepusculara..